Pelleskop-livet

Kvällspromenad i av-och-till-regn

Publicerad 2012-10-14 21:46:00 i Betty

Eftersom det smällde så man nästan tappade öronen av och till fick hussen förbarma sig och ta Jazzens kvällspromenad. Det räckte bra med en ganska kort eftersom vädret inte var precis så jazzigt.
Jag tog resten av järngänget och hittade faktiskt samtliga reflexvästar i första försöket!
 
 
Och hur man än skakar så sitter den nedrans västen kvar!
 
 
 
 
 
På bara en dryg timme hinner det gå från småskumt till rena mörkret.
Snart är det rena natta dygnet runt.
 
 
 
Jag kan slicka på ovansidan av min näsa, kan du?
 
 
Samvetsfrågan: orkar jag schamponera luddjuret eller ska jag nöja mig med att föna, bara? Och hoppas att leran och sanden torkar och lossnar?
 
Jaha, då var det dags för dammsugning och golvtorkning, då. Men sen tänker jag bara slöa hela långa kvällen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela