Pelleskop-livet

No hands!

Publicerad 2008-09-01 23:34:06 i Allmänt

Eller i alla fall inga bilder - jag har tagit litet semester o förvarar datorn i sovrummet, kortläsaren på annat ställe och kameror litet überalles. Således inga bilder, men lugn, det kommer. Massor har hänt sedan sist, vojnevojne, jag har sekurt glumt helften, minst!
- Ying har varit på inofficiell utställning och klarat sig strålande. Inte minsta ansats till att bita domaren! Fin kritik fick han som tack. BIR blev han också, och det VAR faktiskt en till pej där, nämligen lilla Ancho.
- Vi har varit ute o farit, till Nyköping och Norrköping. På det här sättet kommer min kunskap om svensk geografi kanske att bli riktigt medelmåttig. Fina städer båda två, men Norrköping vann nog. Allt rött tegel, rejäla don när det gäller vatten och en halvmelankolisk Plura-air blev utslagsgivande.
- Das Pepper försöker pulvrisera piggelunkar så fort han får chansen. Plötsligt drabbades han av svårartad klåda - The Revenge of the Hedgehog!! Små individer i pälsen! (På sig själv känner man andra) Nu har de emellertid fått sluta, som det så vackert heter. Fått och fått, de övertalades!
- Jazz o matten har agilitytävlat, jojo! Och Virtuoso, också. Alla tre höll för trycket - Jazz tog rätt väg, matten kom ihåg rätt väg och Virre gav f-n i att ge mig nån tokstöt. Ett nollat lopp och pallplats! Tyvärr ingen pinne, men det är uppenbarligen ingen omöjlighet.
- Tigg o matten har debuterat i bruks; har nån nånsin sett en så behändig brukshund?! Litet halvkonstig var han min hund, men det kan nog bero på att matten aldrig hade varit med om maken, s.a.s. Alltså själv aldrig hade brukstävlat. Jag hörde själv att mina kommandon lät helt konstiga, liksom fel röst och fel tonläge. Men han skötte sig strålande ändå, spårningen gick hur bra som helst och budföringen var, som det brukar heta i modebloggar, TDF = to die for (nej tack, säger jag som dock har varit på vippen ett par gånger). 217 p skrapade vi ihop, därmed ingen uppflyttning men väl ett godkänt. Ett par appelltävlingar till är vi anmälda till i höst, vi får se om vi kommer med.
Närmast på schemat står agilitytävling igen kommande helg, sen tror jag nästan (men kan det vara sant?!) att helgen därpå är tom, sen är det lydnadstävling, ev. spårtävling, MH och ev. spår igen. Inte att förglömma att barnets tävlingssäsong är på ingång så att den sortens ska klämmas in också. Det vill till att man inte glömmer vad för slags tävling man ska på... Fast Tigg skulle vara rysligt söt i en massa lycra och swarovski, det skulle han!
Nu är det dags att krypa ikull, i morgon bitti ska jag till skogen med träningsgruppen. Ying ska följa med och skogsarbeta litet, kanske även Tigg får följa med och träna litet platsliggning... Hurra för skogen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela