Pelleskop-livet

Kan det bara bli bättre nu?

Publicerad 2012-10-19 09:37:05 i Olle

Frågan inställer sig då jag fick börja morgonen - före KAFFET!! - med att sanera hela hallen. Sk*thunden Olle hade lagt små otäcka klickar överallt.
Dessutom hade jag vaknat runt 2-tiden av att han sprang runt och när jag gick ner trampade jag i en kladdig klutt. Uääh!
Skrubbade och gnodde (inte så praktiskt med gamla stickiga trägolv i såna här lägen) och sen hittade jag maken i TV-rumssoffan.
Han låg där för att Olle hade behövt gå ut, sa han. Undrar just vad Olle hade sagt för att maken skulle förstå det, eftersom han sen sov genom rena Olle-rabaldret upp och ner och runt runt. Samt b*jslukt så man storknade, nästan.
 
Nåja, nu har jag sanerat, grundligt tvättat mina händer samt fått mig ett par koppar kaffe och en liten kaka.
I övrigt kan jag konstatera att det smådurar idag igen.
Allt är grått men nyss var sopbilen här (till Olles gamman, igen) och den är numera så glatt illröd så man blir alldeles glad. Grått och rött är snyggt ihop, faktiskt.
 
 
Nyklippta öron. Bara litet litet grann klippte jag i själva örat. Förlåt, Olle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela