Pelleskop-livet

Special-ät!

Publicerad 2011-03-09 23:18:19 i Tigger

Ikväll var jag en slappis framför TV:n. Ajabaja matte!
Men vissa hundar finner sig ju inte i det så det fick bli litet träning samtidigt.
Nämligen specialsök.
Gömma te-påse i bokrummet (japp, jag ser på TV i bokrummet. Barn och blomma-make ser på TV i TV-rummet). Låta Tiggern nosa på annan tepåse av samma sort (förstås).
Be Tigerdjuret leta.
Det gick utmärkt några gånger.
Tigern lägges å golvet och sen slänger jag en liten filt över honom så han inte kan kika när jag gömmer... Bra att ha byggt upp en bra förväntan - han har inget alls emot att få en filt över sig så där, för han vet att det kommer nåt skoj.
Sen tittade matte en liten liten stund med båda ögonen på tv:n och VIPS så gnagde Tigern upp tepåsen och snaskade i sig rätt mycket av dess innehåll.
Han verkar dock inte ha fått några men av det.
Men matte lärde sig en läxa.

(Vad jag tittade på? Blue Bloods. Rekommenderas.)

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-03-10 09:30:24

Haha dessa russlare =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela