Pelleskop-livet

Träning igår

Publicerad 2010-05-14 23:56:35 i Tigger

Igår fick jag med mig den-där-karln-som-bor-här (=maken) till Märsta för litet träning på brukshundklubben där. Litet skojsigt att se sig om bland klubbarna - och rätt rart att det är sig så pass likt på så många ställen.
Naturligtvis var det vår Lilla Kanin, Tiger, som fick sig en duvning. Urp. Snart smäller det!
Det blev litet platsliggande med radiobevakning (maken gömmer sig så han ser hund, jag platsar o går och gömmer mig ordentligt, maken beredd att signalera med radio om hunden rör sig), i hela tre minuter faktiskt och det gick bra. Och så rutan, rutan, rutan. Suck! Farten går bra och med litet tur hamnar han rätt, men han verkar helt ha glömt själva principen. Ett tag verkade han ha fått förståelse för VAD rutan handlar om, men nu... Usch. Nu har jag ett gäng tävlingar framför mig, men när det sjoket är avklarat ska jag gå tillbaks till miniruta och se om vi kan få upp den där förståelsen igen.



SIKTA...



FYRA AV!!



HÖNSPASTEJ!!

Vi repeterar:



SIKTA...



FYRA AV!!



HÖNSPASTEJ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela