Pelleskop-livet

Kvällsturen

Publicerad 2010-06-13 21:59:43 i Tigger

Idag tog jag kvällsturen med bara Tigern - det var hans tur att få litet kvalitetstid.
Men STORT SVÄRORD vad med mygg det finns! När jag blev nödgad att stanna för att knyta skorna blev händerna alldeles gråluddiga av en rörlig massa - bara mygg! Och de satte sig på ögonlock och i näsa...
Vi träffade vår vän Jägaren. Han hade igår lagt och sedan med hunden gått blodspår i ett träsk - det var så mycket mygg att han nästan hade övervägt att gå över till "sån där hundhoppning"! Och han är ändå en Hårdför Gosse, vår Jägare, med antydan till norrländskt idiom och det hele.
Som tur är så är jag för tillfället fullkomligt STAGAD med kortison; en dunderdosis som ska trappas ner så sakteliga under en dryg månad. Därmed blir det inga stora blaffiga kliande myggbett som förstör nattsömnen.
Men som det var i skogen i kväll var det panik ändå. Till och med Tigern hemsöktes!









Och vet ni - om en vecka kan man plocka riktigt präktiga kantareller!!

Kommentarer

Postat av: Maja, Link och Achilles

Publicerad 2010-06-14 21:26:12

Hej igen Anna!



Förlåt om jag är tjatig men jag ska till klubben imorgon och på onsdag och undrar om du fortfarande ville köpa presentkorten. Jag har de i säkert förvar till dej! du kan väl höra av dej om en tid som passar dej. //Maja

Postat av: Maja, Ache & Link

Publicerad 2010-06-15 23:14:16

25:e blir kanon! Då har jag lite pengar till Midsommarfirandet på Gotland!



vi hörs och ses!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela