Pelleskop-livet

Nare

Publicerad 2010-02-12 19:52:22 i Peppar

Nare, eller det narar, är sånt som mest förekommer i korsord. Dess bättre.
Idag förekommer det utomhus och det kunde det gärna låta bli med. Ynka 5 grader kallt känns som absoluta nollpunkten rätt in på skelettet. Föga angenämt.
Dessutom har det varit fredag. Fredag=morgonträning för minsta barnet. Man måste lämna hemmet före 7 morgonen och därmed måste sköna varma sängen lämnas alldeles ohemult tidigt.
Jag tog med mig Tigern och Peppar, mina mickaboer, och så tog vi först en promenad. Som alltså inbegrep nare. Usch.
Sen tränade vi trekvart i ishallen. Den är numera försedd med hundförbudlappar även på insidan, det är bara mitt namn som fattas.
Vi tränade stadga (en hund fick ligga obunden medan den andra tränade) och litet diverse. Det var SÅ duktiga.

Sen åkte vi hem och sov, för äldsta barnet hade hemmadag och rastade de andra två jurren.

Och sen blev det eftermiddag och det var dags att skjutsa barnet till träning igen!
Då tog jag bara med Pepp och så åkte vi till stora sjöisen.
Där var det INTE så vackert som i söndags! Det var grått, blåsigt och ruggigt. Och isen var illa illa beskaffad. På skridskor hade jag inte klarat mig många minutrar.













När vi kom iland hade det gått bortemot två timmar och kunde därmed passa på att hämta barnet på hemvägen.
Nu har vi fått frisk luft så det räcker till i maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela