Pelleskop-livet

Solkatt

Publicerad 2010-04-07 22:51:10 i Tigger

Idag tog jag mig samman och for med Tigern till klubben för litet eftermiddagsträning i den härliga vårsolens - frånvaro, ja just det.
Men det var vår ändå, för Tigern var så yster - han lekte med bollar och leksaker som han inte har gjort på hela vintern: puttar dem med tassarna, ligger och vältrar sig och bara mår gott.
Dessutom gick träningen så alldeles utmärkt, fast den var litet ostrukturerad. (I vanlig ordning.)
Det har varit väldigt bra att det har stått en slalomsektion framme hela vintern, och då menar jag EN till skillnad från två eller flera. Nu har vi tragglat med dessa fyra pinnar så länge så det börjar kännas riktigt säkert; hade fler sektioner funnits framme hade jag säkert lagt till dessa och fått nåt instabilt nånting.
Nu kan jag skicka Tigern fram genom dessa fyra pinnar utan att jag själv springer vid sidan.
Och han kan ta dem ur de flesta för oss rimliga vinklar.
Idag la jag till ett hopp före och drog på med litet fart och det gick så geschwint, så.

Rutan gick bra.
Jag har ju börjat markera fusk genom att säga "fel" helt neutralt när han försöker att stanna innan han kommer in i rutan och det verkar fungera bra.

Och så var det det där med framförgåendet, då...
Idag tränade vi mest på stannandet framför mig, med nosen åt rätt håll. Jag började använda omvänt lockande och klicker och det verkade kunna fungera. Få se om vi får ihop allting sen, bara.



Litet hopp, förstås. Bara för att det är så KUL!!



En gång till!!



Nåja, svansen är ju skarp i alla fall... Och hundträningen var viktigare än fotograferingen.





När man har fått tag på nån bra leksak måste man omedelbart gå och skvätta litet på nåt träd. Obs! Viktigt!











En platsliggning hann vi också med. Eller kanske man ska kalla det platt-liggning? Bara att ta hem och lägga framför brasan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela