Pelleskop-livet

Lp1

Publicerad 2009-04-26 19:01:15 i Tigger

Igår var det dags för Tigger att vara lydig igen. Uppvärmningen kändes litet skum - han ville inte lägga sig snabbt och egentligen ville han inte lägga sig alls. Det var inte alls nån fokuserad pys jag hade med mig, så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. På platsliggningen reagerade han först inte alls på mitt kommando - det kändes som en hel evighet innan han la sig, men vi fick full poäng så det var nog bara inbillning!
Så här blev det till slut:
Platsliggande 10

Tandvisning. 10

Linförighet 8 (neddrag för att jag markerade svängarna för mkt och för att han tappar i språngmarschen)

Läggande 9

Inkallning 10

Ställande 8,5

Apportering 9

Hopp 9,5 (så rar kommentar: "litet glädjeskutt"!)

Helhet 9,5


Det är synd att han alltid har litet lågt tempo i läggandet på tävling - på träning är det verkligen "smack-i-backen". Men det kommer!


Totalt i alla fall 183 poäng, ett förstapris och därmed Lp1 på fyra starter och tre genomförda tävlingar. Det får jag vara nöjd med. Dessutom en förstaplacering igår. På andra plats kom en puli (5 p efter oss) och på tredje en JRT till. Vid prisutdelningen uppmärksammade tävlingsledare särskilt att det var två russlare som hade utmärkt sig, det tyckte hon var roligt. Och vi russellförare också, förstås! Rottweilers och terv blev avhängda, de var också betydligt mer påverkade av värmen än våra småhundar.

Den andra russlaren heter Aggarps Gustaf men kallas Gimli och han och Tigger hade en munter eftermiddag i väntan på att tävlingen skulle vara slut. Vädret var härligt och stämningen god, så det var en riktigt trevlig tävling. Och resultatet gjorde ju inte saken sämre!









Nu kör vi vidare med 2:an - rrrrrutan måste vi nu börja ta på allvar. Tvi vale! Gimli, på bilden ovan, tog sitt andra förstapris i ettan, så  honom kommer vi säkert att träffa på i tvåan också. Det ser vi fram emot!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-04-27 19:16:37

En sån duktig liten Tigger. Grattis. Han är ju bara för söt. :o) Kompisen var riktigt söt han också.

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-04-28 00:39:21

Grattis! Vad duktiga ni är!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela