Pelleskop-livet

Jättekonstigt

Publicerad 2013-10-11 09:31:33 i Allmänt

Nu sitter jag egentligen på seminarium, men det är himla trist och långrandigt och tekniken strular ohyggligt (inte hos mig), så jag tar mig friheten att meddela hela världen denna verkligt intressanta nyhet:
 
I natt har jag drömt hela långa natten att jag har ätit köttfärslimpa. Hela natten!
Särskilt kanterna var väldigt goda.
 
Men i alla fall - jag äter ju inte kött. Kan man göra tofulimpa, eller quornlimpa tro? Lindad med nåt slags vegetarisk baconersättning, tack.
 
Tja, det var bara det. Vad övrigt är är sömnigt.
 
 
Det eviga mörkret som ändå bara har börjat än håller på att ta knäcken på smådjuren.
 
 
Gårdagsförmiddagspromenaden.Ying och Jazz försvinner nästan så här års.Men de måste i alla fall alltid vara fjättrade, så jag behöver bara följa snörena för att hitta dem. Tur!
 
 
Och på kvällspromenaden är det typ nattmörker:
 
 
Mitt-i-stan, liksom. Som en säck, fast med en lampa i.
 
 
Minsta barnet fick en ny SAT-bok och SAT-ordkort med posten igår - sen bläddrades det av både henne och mig och ömsom hon, ömsom jag pep förtjust: oh, här är ett ord jag inte kan!
 
Tills jag liksom stillnade och måste dela med mig av den tanke som just hade slagit mig: -Vet du vad? Vi är NÖRDAR!!
 
Och sen avslutade alltså just den här lilla nörden dygnet med att snaska köttfärslimpa hela natten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela