Pelleskop-livet

Work, work, work

Publicerad 2013-03-07 22:07:21 i Allmänt

Jag BORDE verkligen skriva nåt klipskt just nu, men jag orkar inte.
Jag borde skriva om varför jag har en bula i huvudet, om likheten mellan uppsatshandledare och luggar, om att skärpa till sig och litet annat, men näe - jag orkar INTE.
För jag har jobbat som en galning med en liten rédaction igen. De suger verkligen musten ur mig. Problem: jag knölar så mycket på franska så när jag ska slå upp ett ord jag inte vet så kommer jag inte ihåg vad det heter på svenska! Alltså: jag vet vad jag menar, själva konceptet, men jag har inte ordet för det på svenska och kan därmed inte slå upp det och få veta vad det heter på franska. Kris i befolkningsfrågan! (Näe, jag vet att det verket inte handlar om den sortens, men det är ett uttryck jag nyttjar rätt ofta. Till exempel när det bara finns tre citroner kvar. Oh hjälp, nu fick jag nästan panik för jag kom på att det vara finns 2,5 citroner kvar!) Tur ändå att man har klipska barn som kan hjälpa en till rätta och förstår vad modern (bara EN mor) far efter. (Haha, det blev ju roligt: vad MOR FAR efter. Mor ror, far gnor.)
 
Kanske det märks nu. Att jag inte borde sitta här och skriva, eftersom jag är för trött och snackig.
 
Vi ses i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela