Pelleskop-livet

Uppföljningar och inget särskilt.

Publicerad 2013-02-03 14:01:00 i Allmänt

Söndag igen - en ingenting-särskilt-dag.
 
Jag har hängt tvätt, stoppat i ny tvätt, tagit upp ren tvätt från tvättstugan. Och strukit, strukit, strukit. Jag är ganska nöjd med att jag kom ihåg att stänka och rulla ihop en miljon kökshanddukar, servetter och förkläden igår; nu var de riktigt roliga att stryka idag. Det var däremot inte alla mina kläder...
 
Vidare har jag borstat och klippt Olle - han tyckte inte att det var roligt, men han blev fin och aningen mer hygienisk. Och så har jag klippt Jazzens klor utan att bli biten. Nu är det bara Ying som inte har blivit klobehandlad denna vecka, men dagen är ju ung...
 
Och så har jag förstås sett sprintstafetter på TV. Att se på längdskidåking och skidskytte på TV är nästan det enda som maken och jag båda tycker om att göra. Vackert så!
 
Och så vidarebefordrar jag ett tips från Mia - ett jättebra hundbelöningsgodis är mjukost på tub, och det kan jag bara hålla med om. Särskilt för tjockskallar som jag som envisas med att gå vilse och ta promenader som blir 5 timmar i stället för planerade 1,5. Mycket godare att styrka sig med mjukost än med Frolic. Mindre kladdigt i fickan än annat godis i motsvarande godhetsgrad, också (såsom fiskbullar), OM man inte i likhet med mig har en ärftlig disposition för att ha Stora Problem med skruvkorkar. Då blir det nedra kladdigt i fickan, det blir det.
 
Samma Mia tipsar också om att använda en rejäl kastrull som kloss - det var himla smart och påhittigt, tycker jag! Det har jag inte tänkt på själv, men jag skall genast använda en sådan och försöka få Ying att bete sig som ett sjölejon på cirkus, eller så.
 
Apropå cirkus vill jag gärna tipsa om en artikel i dagens SvD - en musikal med manus av Kristina Lugn och musik av Björn & Benny och så en massa djur på scen! Visst låter det intressant? Det fanns betydligt fler bilder i papperstidningen, för övrigt.
 
Slutligen råkade Minsta Barnet och jag se självaste upplösningen och litet snabbrepriser av melodifestivalens första deltävling igår. Oooba, där fanns ett och annat riktigt ruskigt, men det ska vi inte gå in på. Vi går in på Yohio i stället - en sån liten manga-figur! Riktigt glada blev vi av honom; det blir man sällan av den där sortens tävlingar annars. Förresten läste jag någonting någonstans om att det faktiskt finns EN bra sak med hela det här schlagervansinneriet varenda vår: att små pojkar börjar gilla paljetter och allmänt bete sig mera schlageraktigt. DET tycker jag är bra!
 
En sak till: smörstekta havregryn med äppelmos och vaniljsås slank också ner. Lätt! Mitt kosthåll expanderar!
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin Lindholm

Publicerad 2013-02-03 17:42:22

Vill du ha tips på enligt mina hundars och även kattens absoluta favvogodis som dom skulle gå genom eld för att få - så är det hemmatorkade grishjärtan ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela