Pelleskop-livet

Ensamtid

Publicerad 2013-02-16 19:07:08 i Jazz

I förmiddags tog jag traktorhundarna Betty, Ying och Tigger på en längre tur med mycket djupsnöpulsning. Men jag tog inte med Jazz för han tycker inte om att gå dit för ibland händer det att någon häst i någon hage gnäggar. Hemskt obehagligt, tycker Jazz.
Dessutom smällde det av katten på regementet, så det var allt tur att lillen fick stanna hemma.
 
Men på eftermiddagen tog jag en ensampromenad med koftfarbrorn i stället.
Vi hade så kul!
 
Vi tog först en liten promenad och hittade bland annat alldeles bar och geggig mark på ett ställe - typisk fjärrvärmeslinga, skulle jag tro. Vi har en liten hemma också. Där slängde jag ut litet godisbitar och lät skrutten knata lös och leta, och krafsa i barmarken.
 
 
Ibland måste man speja, också!
 
 
Sen traskade vi vidare i modden.
 
 
Vi gick inte alls långt, ett par kilometer kanske, men vi lekte massor. Gå runt saker, klättra upp, hoppa över eller genom, hämta vante, balansera - allt vi kunde hitta på! Och Jazz kunde själv hitta på massor. T.ex. att gå i zigzag mellan mina ben - fast det vore bättre om han hade förvarnat först.
 
 
Slutligen hamnade vi på skolgården alldeles nästgårds. Där avslutade vi med en massa tricks och skick hit och dit. Det är väldigt behändigt med en liten hund, för de kan göra så mycket saker på olika lekplatsutrustningar - hoppa genom nät, hoppa genom ett staket på olika nivåer, krypa under saker, balandera på pyttegrejer.
 
Hur som helst - det blev en jättebra promenad och jag måste försöka komma ihåg det här: Jazz vill inte gå jättelånga strapatspromenader, Jazz vill ta små promenader med mycket mycket aktivering och bus. Och jättemycket godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela