Pelleskop-livet

Samtalsanalys

Publicerad 2013-12-06 10:17:28 i Allmänt

Mina hundar pratar, gör era?
Problemet är, TROR jag i alla fall, att ingen annan än jag hör vad de säger.
Vad jag svarar dem hörs däremot, vilket torde kunna ge åhörare den uppfattningen att jag är, som man säger, en aning eljest.
Eller mycket.
Mycket eljest.
 
Till sådana åhörare säger jag: Grattis! Bingo! Korrekt analys!
Och sedan säger jag: -Jaha, än sen då? Våga stå för dina idiosynkrasier! (får man med ett "svårt ord" kan man gå i land med mycket)
 
Så här kan det låta, varvid alltså en icke initierad åhörare bara hör det fetstilade (alltså mina tänkansvärda inlägg).
 
[Vi vill ha chokladcroissanter]
Jaså minsann.
[Vi VILL ha chokladcroissant]
I hear you and I do not care.
[Baddå? Baddå? Hallå?]
Jo jag sa att jag hör vad ni säger men det struntar jag i.
[Dumma matte!!!]
Japp.
[Vi vill ha chokladcroissant!!!]
Och jag vill ha lugn och ro och snälla hundar.
[Baddå? Baddå? Ska vi få en hund? Vi vill inte HAAAAA nån hund!! Vi är allergiska...]
Ljug, ljug, ljug...
[Vi vill ha chokladcroissant]
Finns i sjön!
[Baddå? Baddå?]
 
...
 
Ungefär så där, alltså. Dag ut och dag in.
 
Vilket alltså kan leda till att jag uppfattas som typisk crazy dog lady. (En tämligen korrekt analys)
 
Å andra sidan: vaddå jobbigt med mellanstadieungar? Kakbit, ju!
 
För övrigt börjar det bli vinter:
 
 

Kommentarer

Postat av: Modern

Publicerad 2013-12-06 11:06:19

Zlatan har en mycket tydlig konversation, när jag tar använder mobilen.-Ge f-n i den där har jag sagt, annars kommer det att hända ngt hemskt.- Jag blir överrumplad var gång.

Postat av: Caroline Martinsson

Publicerad 2013-12-06 17:54:26

Zelda pratar mycket! Hon är som en skiva med hack i.... Men det är ganska charmigt =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela