Pelleskop-livet

Sista sucken?

Publicerad 2013-04-12 14:49:52 i Allmänt

Å, om det ändå vore så väl att det är sista sucken för vintereländet nu! Jag har hört glunkas att det skall komma Värma i början på nästa vecka, men jag vågar knappt tro det.
 
OM (för det är fortfarande ett stort osäkert om) jag överlever denna vinter (OM den nånsin tar slut) så borde jag egentligen skriva ett långt och innerligt tackbrev till HellyHansen och Craft - dem förutan hade jag gått under, det är ett som är säkert! Men nu är det så väl ordnat att jag har en knippa funktionsunderställ och mellanlager och den sortens av sagda märken, och de fungerar faktiskt. Så väl som något kan fungera, en vinter som denna. Så - TACK, grabbar! (Kan inte föreställa mig att Helly H och Craft är nåt annat än herrar. Sicket genustänk!)
 
Idag är det vidrigare än vanligt till och med, iskall om såväl fram- som baktassar, trots vantar och tjocka sockor i kängorna. Jag tror att kroppen har fått nog av kyla och reagerar på minsta minusgrad såsom på minus trettio. Kanske man kan träna upp sin känslighet, så att man blir så att säga ett finare instrument, ett som börjar skälva och rista redan i environgerna kring +5. I så fall måste jag nog emigrera, åtminstone till Skåne. Där sägs de ha barmark redan...
 
Livet blir så trist i denna långa vinter också - man kan ju liksom inte göra något. Söktävlingen som skulle ha avhållits i helgen är inställd pga massor av snö och is såväl i skogen som på appellplanerna. Där snön har försvunnit är det i stället iskalla geggamojjaträsk.
Inte för att jag hade planerat deltagande i någon söktävling, men ni fattar ju: om värsta bruksgänget tycker att naturen och vädret är otjänliga, vem är då jag att ge mig ut och vara spänstig?
 
För övrigt har Jazz ont i en fot, han lyfter ena baktassen som dessutom är vorden knubbig. Nu har han tratt på sig och jag hoppas att det går bort av sig själv. Ta Jazzen till veterinär är inget jag längtar efter. Inte Jazz heller. Och inte veterinären, om han kände Jazz och hans tänder.
 
Så, mina vänner, så här är läget - vi övervintrar, uthärdar - svärjer och förb*nnar. Och återkommer när vi är på bättre humör.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela