Pelleskop-livet

LSD

Publicerad 2013-04-25 13:33:35 i Allmänt

Börja dagen med litet LSD, det låter väl finfint?
 
Ja alltså - LSD som i Long Slow Distance. Fast så särskilt lång blev den inte, bara långvarig.
 
Idag har nämligen närapå sommaren kommit till den fjällhöga nord och vi firade med en rejäl strosning - 5 km på 2 timmar, då går det inte fort heller! Och då räknade jag ändå inte in den kvart som det tog oss att avverka 100 meter, enär vi träffade på grannfrun alldeles runt hörnet och blev ståendes och pokulerade en stund.
Sånt är också nyttigt för hundar - att man faktiskt får stå/sitta/ligga och vänta ett tag, fast man har lust att komma vidare kvickt.
 
Sen strosade vi iväg och gick ner till parken längs ån. Vattenmängden börjar bli mer normal och fullt av skrattmåsar och gräsänder simmade omkring och såg förnöjda ut. Betty tycker det är hemskt intressant när änderna landar på vattnet och det liksom fräser kring deras fötter, men annars bryr hon sig inte så värst.
 
Hundarna är alldeles ovana vid sån här värme, så vi gjorde en liten paus i halvlek och bara satt i solen och slöade. Nåja, jag är ju också alldeles ovan vid värmen, men jag hänger i alla fall inte med tungan och flåsar (annat än i smyg).
 
 
 
Inte ens Jazz frös idag, och när det var dags för litet övningar så kunde han till och med LÄGGA sig ner! Utomhus! DET är minsann ett sant vårtecken!
 
(Ett annat vårtecken är att maken och minsta barnet skall fara till Gröna Lund idag - dårpippiar. Jag får svindel och mår illa bara jag ser såna där attraktioner på film. Ibland är jag riktigt glad att mitt hjärta inte är riktigt som det borde, för det innebär att jag inte FÅR åka såna där hemska saker. Synd att de inte har hjärtpatient förbud i t.ex. Fiffeltornet, också.)
 
I övrigt har dagen hittills fyllts av Mme Raquin och hennes amant - jag riktigt sugs in i boken och befinner mig i ett fuktigt, mörkt utrymme som jag endast med möda kan slita mig ur. Det är romankonst, det!
Och så har jag förstås tvättat - när det är sånt här väder tvättar jag sånt som är rent, om det skulle bli brist på smutstvätt. För det är så underbart att hänga tvätt ute en solig, litet blåsig dag! idag är det varmjackor och sånt som bearbetas, för påföljande undanstoppning. Varde LUFT i våran hall, sen!
 
Näe, nu är det dags att krypa ner i min håla igen - i Passage du Pont Neuf.
 
 
Brrrr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela