Pelleskop-livet

I alla fall inte allergisk

Publicerad 2013-04-20 15:29:41 i Allmänt

Nu äntligen idag - är det vår. Och sol. Och värme.
 
Och i skogen är det Jätteblött, tur att jag har världens bekvämaste gummistövlar, synd att jag inte hade dem på mig idag.
Men det gick ju bra att byta strumpor efter promenaden också.
 
Hur som helst kunde vi idag träna litet sån därn passivitet som hon Bodfäldtskan skriver om. Vi satt på en bänk vid en stig mitt i skogen mitt i solen mitt i värmen.
Det luktade så gott av varma tallar!
Och hundarna blev alldeles varma och la sig på bänken och bara vilade.
 
Begrava näsan i solvarma hundpälsar, det är livskvalitet det! Och då blev jag så glad att jag inte är allergisk, i alla fall inte mot hundpälsar. (Liiitet allergisk mot jordgubbar, i alla fall efter de första 5 litrarna. Tur att jag inte är så väldigt förtjust i jordgubbar.)
 
 
EN hund kollar på matten. Alltid något.
 
 
 
 
 
Hej därnere!
 
 
Betty var nöjd för hon frös inte det minsta lilla ens.
 
 
Vatten är ingen bristvara, som sagt.
 
I alla fall var vi ute i nästan två timmar fast vi inte egentligen hade tid. Därav blev hunddjuren trötta. De har fått varsitt råhudsben som de har lagt intill sig medan de sover.
 
Jag vet hur det känns, den här vårluften tar knäcken på en.
Men det är det värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela