Pelleskop-livet

This is England '86

Publicerad 2012-10-07 12:20:00 i O-hundigt

Filmen "This is England" tyckte jag om. Den var bra - fast hemsk - fast bra. Eller? I alla fall - en film att komma ihåg.
Därför följer jag naturligtvis den uppföljande serien "This is England '86" som går på SVT just nu och som utspelar sig tre år senare.
Och den är RYSLIG! Fast bra. Och det är det som är det värsta.
Den är så ful, så ful: människorna är jättefula, kläderna är fula, de har fula frisyrer och ful make-up, bostäderna är hemskt fula, alla bostadsområden är gräsligt fula, alla pratar fult, beter sig fult.
Dåliga människor i dålig miljö.
Jätteäckligt, är det!
Fast bra.
Jag tänker på dessa vidriga människor när jag ska somna, och har dem i huvudet när jag vaknar.
Hemskt.
Men bra, som sagt.
Rekommenderas, men med en stor varningslapp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela