Pelleskop-livet

På två hjul och fyra tassar.

Publicerad 2012-10-21 15:42:00 i Ying

Ying och jag har helgat vilodagen med en ganska lång cykeltur.
Förbi en hästtävling, rätt många som tränade hund och en del andra grejer.
Ying springer som en galning!
På ett ställe fick han gå lös ganska länge medan jag gick med cykeln (uppåt, uppåt, uppåt) och då tyckte jag ju att han kunde vila litet.
Icke sa Nicke, och Ying också - då passar man på att springa ruscher och sånt som matten inte orkar med.
-Bara för att du är tjej, säger Ying. Och menar fruntimmer. Men det spelar ju ingen roll vilket ord man väljer, en mullig mansgris är han hur som helst.
I alla fall så tycker jag mig märka att Ying skulle vilja DRA hojen. Törs man det, tro? Jag lurar i alla fall på att koppla honom för drag och sätta honom i draglina i framstolpen på cykeln, eller vad det nu heter. Den som liksom utmynnar i ett styre. Men sen får jag nog välja avsides belägna rutter för a) vi vill INTE möta nå jyckar på såna turer och b) matten nog måste rusta sig med hjälm och den sortens.
 
 
Nu är det visst Ying som är kamouflagenallen!
 
 
 
 
 
 
Ungefär en halvmil blev det allt som allt.
Ying vill inte erkänna det, men han är allt en aning trött nu...
 
 
Småfröna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela