Pelleskop-livet

Vi super!

Publicerad 2012-11-16 10:47:42 i Allmänt

Från början betydde ordet "supa" att inta något med sked - t.ex. soppa och välling och den sortens. I överförd betydelse även dra i sig mängder av nånting, passa på liksom.
Och det var det vi gjorde igår - vi söp dagsljus och rent av solsken!
Mitt i november en illande solig dag, så pass att jag gick och kisade och bitvis var alldeles bländad.
EN enda sån dag blev det, men ändå - en sån dag!
 
 
 
Jazz ville som vanligt inte gå ut, så honom och Olle lämnade jag hemma och så tog jag med friskusarna bort till militärområdet. Där finns det ett finfint motionsspår att lubba i.
 
 
Kantarellerna lämnar min aldrig i fred. När jag hade fotograferat dessa slängde jag dem i ett vattendrag för jag vill för mitt liv inte komma hem med fler svampuslingar. Raskt hoppade Tigern i och undervattensapporterade eftersom herr kantarell med fruga hade sjunkit.
Till slut fick jag stoppa undan svamparna högt upp i ett träd för att bli av med dem. Ganska länge stod Tigern nedanför och gläfste: -Jag har hittat dem, här är de, ge mig pitalt!
 
 
En fornlämning? Avsedd för rituell grillning av jack?
 
 
-Klättra ni så går jag på toa, säger Ying.
 
 
 
Såna här möter man här och där. Ying och Tigger ser dem knappt, men Betty litar inte alls på dem. Gruff och morr och ett försiktigt nalkande.
 
 
Sen rätt mycket skakande och krafsande: --Tss, vilken larvig, jag skojade bara, jag blev inte alls rädd!
 
 
Till slut hade de supit sig trötta.
 
Och ingen behöver vara orolig - Jazz och Olle fick ordentligt med bus i trädgården (Jazz insåg att det inte var så farligt) och sedan tog hela ligan om fem plus matte en timmes promenad på kvällen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela