Pelleskop-livet

Vad är det med pinnar?

Publicerad 2012-05-04 19:02:55 i Allmänt

Idag när vi travade runt i skogen hela gänget så plockade vissa i vanlig ordning pinnar.
Vissa är Olle, Tigger och Betty.
De plockar upp, springer med, tar ifrån varandra, frestar varandra. Gnager litet. Fixar och trixar.
Och det är man ju van vid.
Men så slog det mig: varför gör de så egentligen?
Alltså: vad är det med pinnar som tilltalar hundar?

Att de gnager på ben förstår man, och att de springer efter bollar - det har ju oftast nån husse eller matte lärt dem. Men pinnar - konstigt.
Ibland händer det att jag gömmer en pinne som de får leta efter, men det här pinnplockandet har de ju alltid hållit på med.
Inte heller kastar jag pinnar åt dem (farligt, ju).
Så - VARFÖR har hundar ett sånt pinnintresse? Finns det nån förklaring?

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2012-05-04 20:41:56

Varken Sniff eller Boy har brytt sig om bollar, pinnar eller leksaker, så jag tappar fullkomligt hakan när jag ser Movitz plockepinna för sig själv. Så jag vill också gärna veta!

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-05-05 06:55:00

Zelda har med gjort det sedan hon var valp. Hon älskar att knaga på pinnar.... Dock leker hon inte med dem utan bara gnagar sönder till flis.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela