Pelleskop-livet

En sån dag de har vari!

Publicerad 2012-05-03 08:44:07 i Allmänt

som Olle skulle säga.
Ni vet, lill-Olle med öronlappsmössan.

Nog märks det att våren är här, för om man INTE är allergisk så får man så mycket energi, och samtidigt är man så trött.
Konstigt.
Så här såg gårdagen ut:
vaknade med kryssögon som vanligt. Alltså - det spelar ingen roll hur länge jag sover, jag är ALLTID trött när jag ska upp på morgonen (eller förmiddagen). Men igår var jag uppe vid 8.30, kudos! som man säger.

Försökte lämna in bilen på däckskifte, men det gick inte. -Imorgon, sa föreståndaren. (Och  nu är det i morgon och bilen är inlämnad. Idag var jag uppe KVART I ÅTTA!)

Hängde tvätt och busade med hundar i trädgården.

Utfodrade hundar och mig själv.

Satt ute och läste franska lärda skrifter.

Promenerade.

Satt inne och läste franska lärda skrifter, samt skrev litet eget franskt, fast inte så lärt.

Klippte till en klänning i blommigt tyg (gardiner?). Klippte till en dubblering till klänningslivet i vitt linne (duk?).

Åt lunch (isterband och kokt potatis).

Läste och skrev.

Sydde i ett blixtlås i en Barbour-jacka. Grön, förstås.

Kramade barnet som kom hem från skolan.

Åkte och hämtade böcker - tre till barnet, en till mig. (Nemirovski - Suite franc,aise) Köpte varsin glass åt barnet o mig.

Åt glass, pratade med barn.

Sträckte ut mig på min säng och läste ett tag. Fick kaffe av dotra.

Rastade litet hundar.

Nöjesläste litet till.

Maken kom hem och utfodrade hundar. Jippii! för jag hade huvudvärk.

Åt litet ost till middag.

Åkte till klubben för träningstävling - mer därom i särskilt inlägg.

Dagens bästa - träffade min pappa som var där på hundkurs. Och pappas hund förstås.

Träningstävlade.

For till fotbollsplanen med Tigern samt pappa och hunden Z för bus. Hundarna busade, vi pratade.

Fick ett bokpaket.

Åkte hem.

Såg en liten stund på fransk film, valde att spela in den i stället.

Tog ut Betty i trädgården för träning och bus.

Pratade med Merja, Alva och Dundra som gick förbi i vårkvällen.

Tränade liter mera.

Det blev mörkt.

Gick in.

Var pigg.

Bytte om till springkläder och försåg Ying med reflexer samt tog springtur på 4 km - hemma igen kl. 23.

Tog in tvätten.

Kollade utetemperaturen - 13 grader. Plusgrader!

Men SEN - sen duschade jag och kröp i säng.

En sån dag det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela