Pelleskop-livet

Valpskola, del 2

Publicerad 2012-01-16 19:21:45 i Allmänt

I afton var det dags för valpkursen, andra träffen. Vi fortsatte med sitt och ligg, sitt kvar, kontakt, inkallning. Och så fick jag litet tips om hur jag ska få bukt med lillfians gapande på uppmärksamhet. -Jag har trååååkigt, kom och roa mig! Jag har försökt ignorera bort det, men det finns ju gränser för hur länge man står ut med hennes tjutande. Betty Olin! Hur som - nu har jag fått litet tips och ska börja försöka träna bort det, så får vi se. Håll tummarna! För övrigt består läxan främst i att sakta och försiktigt lägga på tid och avstånd på sitt kvarandet, kanske börjar vi litet med att ligga kvar också.
Det visade sig att vår instruktör är en bekantas bekant - hans flickvän har en finfin pitbull och jag har gått på kurs med henne och sedan träffade henne då och då. Det är en liten stad jag bor i!
Han har också "aktiveringspromenader" - till en sån ska jag absolut anmäla Ying, då får han dels promenera med andra hundar och dels göra lagom saker. Roligt att ha nåt litet planerat!
En annan sak som vi har planerat är staffespecialen, i början på juli. Då ska vi åka till Gränna och bo i campingstuga. Det blir min lilla semester det - alldeles lagom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela