Pelleskop-livet

Handaslöjd.

Publicerad 2012-04-22 16:06:59 i Allmänt

Tack och tack för snö och regn, men nu räcker det, nu vill vi ha vår. Igår var jag upp på klubben en stund och tränade med Tigern och Betty Bettina Olausson - rackarns vilket träsk! Nästan så man väntade sig att få se krokodiler sticka upp hungriga små trynen där man hoppade från tuva till tuva.
I alla fall tränade vi hopp-stå med Betty, och litet grann fotposition med fokus.
Och med Tigern - rutan. Gah. Nu går han ut med god fart men man vet aldrig VART! Så nu tänker jag köra med omvänt lockande ett tag - placera ut godisbyttor på sidorna av rutan, och på vägen mot rutan - så han måste tänka till litet, det odjuret.
Frövrigt haver jag anmält oss till en lydnadstävling, den 12 maj. Det var länge sen! Senaste gången vi tävlade hade jag jätteont i magen och hamnade dagen efter på sjukhus för 10 smärtsamma dagar. Sånt sätter spår, liksom.

Idag har jag överhuvudtaget inte stuckit ut näsan!! Jag har bara sytt - en massa gamla halvstryp tillhöriga salig Nero har plockats fram för omsyning. Tre till Betty är klara (rosa, blå med passpoaler och reflex samt lila fleece med reflex) och ett till Tigern (svart med reflexpasspoaler), nu håller jag på med ett till Jazz - grönt med svart Hurtta-band. Få se om jag kan få till ett halvstryp till Jazz som fungerar, för jag börjar bli trött på att folk ryker på mig för att jag har stryp på honom. Helstryp alltså. Men han har så smalt huvud och blir så nipprig ibland så han med lätthet tar sig ur alla halsband utom helstryp. Nu gör jag alltså ett försök att få till ett specialsytt, som hoppeligen fungerar.

Det är ganska intressant att sy om - det där med logik är inte min starka sida och man måste liksom tänka litet logiskt för att få det att fungera. Men nu när jag har gjort några stycken börjar det klarna i mitt luddiga huvud, kanske jag rent av kan sy ett själv alldeles från scratch, vid tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela