Pelleskop-livet

Som en liten ko.

Publicerad 2011-10-30 21:43:41 i O-hundigt

Jag är så gammal så jag minns när det här med sommar- och vintertid skulle införas i Sverige.
Då pratades det om hur t.ex. korna skulle må.
Med mjölktid och så.
Ärligt talat - jag struntar i korna, bry er om MIG i stället!
Jag avskyr dessa tidsomställningar. När det blir sommartid måste man upp fast man inte vill och när det blir vintertid får man typ aldrig gå och lägga sig.
Ruskigt, det hela!

Som en liten uppmuntran följer här några kliniskt hundfria bilder, från en dag för ungefär en månad sedan då det öste ner hela förmiddagen när jag hade seminarium men lagom till Långa Lunchpromenaden blev det så underbart vackert väder.



Utsikt från kyrkåsen.



Himlen. Nära.





Det är nåt så behändigt med Kyrkan-Mitt-I-Stan. Känns som Tummen På Ögat, ungefär.
Och samtidigt upplagt för myspysiga engelska deckare!



Ett litet slitet fruntimmer. Kunde nog behöva bli litet kyrkligare!





Det var en bra dag, det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela