Pelleskop-livet

Morgonstund - uäh!

Publicerad 2011-10-29 22:17:11 i Allmänt

I morse var man i vanlig ordning (haha! men sista veckan, så!) uppe i ottan och vallade valp. Vi måste vrida till valpens dygn för som det är nu tycker hon att det är natt klockan 20 och kuckeliku klockan 5 ungefär. Med vintertid på detta kommer det att bli rent ohyggligt!
Ibland tänker jag: å så bra att komma upp i tid, nu ska här bli nytta gjord hela långa dagen!
I helsike heller - går jag upp före 8 är jag redan vid 11-tiden så groggy så jag går som i en jetlag-dimma hela långa dagen, ända till nästa morgon ungefär. Så detta att jag måste gå upp med valpen innebär bara att så fort valpen har sovstund under dagen somnar jag också.
På det viset blir apselut ingen som helst nytta gjord, och det är synd det, när det drar ihop sig till tentadags!



Ying är i alla fall piggelin. Tur det, utan nanny skulle jag stå mig slätt.



Valpen tar inte alls illa vid sig av denna behandling, men efter ett tag tycker hon att det blir långrandigt.



Idag har Ying för första gången börjat suga på hennes öron, precis som han alltid gjorde på Peppar - till och med när Peppar var vuxen.
Än är lillans öron så små så de är inte så mycket att snaska på, men det lär nog ordna sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela