Pelleskop-livet

Ligga låg luggit.

Publicerad 2011-11-16 08:10:00 i Allmänt

Man tackar för finfina läggandetips.
Ett tips från Minis matte sparar jag till senare - för jag råkade börja med det andra och det fungerade! Men jag tror att Miniknepet, med kamplek, kommer att bli prima för att få till supersnabba smack-i-backen, när vi kommer så långt.

Det andra tipset kom från Zeldas matte - lägg dig på golvet människa, löd det! För om jag liggerp på mage på golvet måste Betty neråt för att kunna ta ögonkontakt.
Och ta mig tusan - it worked like a charm, som vi säger i gamla Svedala!
Högst en minut tog det, och efter två minuter kunde jag sitta upp och fortfarande locka ner henne i ett riktigt fint läggande! Bara ibland blev det valplägganden = på sida, på rygg, bita sig i svansen; de allra allra flesta gångerna blev det sååå fina platsläggningar. Utan kommando förstås, men i morgon ska jag se om hon kan börja erbjuda läggandet av sig själv, utan godislockande.

Se där - man tankar läsekretsen för engagemanget!

Även Ying och Tigger var ganska engagerade: Tigg satt på min rygg när jag låg på mage på golvet och Ying försökte ideligen ideligen äta opp mig.
Men det är ingenting nytt för denna härdade matte.

Kommentarer

Postat av: Malin Lindholm

Publicerad 2011-11-16 12:37:20

Vad duktiga ni är :)

och den lille är så söt, så söt - alldeles förskräckligt gullig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela