Pelleskop-livet

Gå i ide, Ofelia!

Publicerad 2011-11-30 15:33:09 i Jazz

Idag framlade jag en Mycket God Idé för Mellanbarnet, nämligen att allt hundavelsarbete skulle bedrivas i den andan att slutligen en hundras måtte erhållas, vilken går i ide om vintrarne.
Tjoho!
Och vet ni vad?
Jag tror att det är själva stamfadern som bor hos mig.
Just nu i en fåtölj, på ett luddigt nånting, under tvenne filtar.
En liten svart nos kikar fram.
Om man föreslår en kortare utevistelse för - ja, ni vet, då får man en blick så man faller död neder, närapå.
-Varför det? säger Jazz sen. -Det är ju kallt, ju.

Riktigt någotsånär vaken är han endast om solen skiner in alldeles grundligt genom något fönster. Då letar Jazz solfläckar att lägga sig i.
En dag blev han rent argsint då den enda solfläcken som verkade vara nåt satt ungefär 150 cm över golvet.
I vanliga fall brukar jag ordna och arrangera; flytta möbler, bygga torn och trappor osv. för att lillen ska få ligga där i solen.
För jag vet hur det känns, att vara så frusen så man tror Permafrost är ens mellannamn.
Men i just det där läget var det svårt.

Och det var då jag kom att tänka på det där med värmelampor, såna som man t.ex. har åt smågrisar. KAN man ha såna inomhus?
Eller kan man ha vanliga infravärmegrejer, som egentligen ska finnas på balkonger och sånt?
För det är verkligen så räligt att frysa som Jazzen (och Äldsta Barnet) gör, det vet jag av erfarenhet även om jag med åldern och medikamenterna har blivit en Hot Lady (nåja).

Nä, nu måste jag gå och stoppa om min lille Röde Rackare igen. Kanske gnugga honom litet varm.
Stackels lille griseknoen!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-12-01 12:43:06

Om vi avlar på Jazz och Zelda?! Hon ligger alltid under massa täcken. Vill absolut inte gå ut om det är kallt eller regnar. Har inga problem med att spendera 90% av dagen sovandes i sängen utan att komma ut... Kan vara en idé detta!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela