Pelleskop-livet

Förr i tiden

Publicerad 2011-03-14 14:17:00 i O-hundigt

Jag tycker om gamla bilder, jag.
Helst inte ateljébilder, fast de kan vara klämmiga de också. Se t.ex. Mike Disfarmers bilder - man hisnar!!
Allra mest tycker jag om vanliga ögonblicksfoton, snapshots.
Som det här:


Koprat från shorpy - en enastående blogg.

Det här och där överexponerade, här och där underexponerade, utfrätta. De stirrande blickarna, nån som är oskarp - sånt gillar jag!

Jag är ju gammal nog att ha fått lov att hushålla med bilderna. "Nä, nu har jag bara två bilder kvar på den här rullen, måste vänta till nån RIKTIGT bra bild!". Som förstås aldrig kom. Eller så gick det för fort och det blev bara nåt oskarpt ludd på bilden.
Fast sånt är också minnen.

Detta bara som en kommentar till mina ibland, kanske alltför ofta, mycket märkliga foton här på bloggen. Visst kan jag ta 300 bilder och sen vaska fram några riktigt riktigt snygga: skarpa, klara färger, fart och fläkt eller snygg pose. Men det finns så många andra som gör det bättre och dessutom är det inte så min vardag är.
Min vardag är rätt luddig i kanterna, ofta svartvit, hej-och-hå-vad-hände-nu och allting bara svischar förbi. Därav bildernas utseende.

Jag måste erkänna att jag är själv min trognaste blogg-läsare. När jag tittar på "dåliga bilder" från ett par år tillbaka kan jag få tillbaka känslan av just då. Den får jag aldrig av supersnygga finbilder!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela