Pelleskop-livet

En vardag hos oss

Publicerad 2011-03-30 17:05:00 i Allmänt

Men vad GÖR människan hela dagarna?!! frågar sig månne vän av ordning.
Så litet som möjligt, blir förstås svaret, och helst dricker jag kaffe samtidigt.
Vanligen brukar jag börja dagen, efter en första kopp kaffe, med att hänga en laddning nytvättat som finns i maskinen, samt lägga i en ny laddning.
Gå ut på promenad, fast inte idag - Yings ögon måste vila från starka ljuset ett tag till så då stannade vi hemma allihopa. (Äldsta barnet tog ut småjyckarna på lång promenad litet senare.)
Pyssla med franska: läsa, skriva, lyssna, prata, begrunda. Svärja litet. I några timmar.
Kanske litet lunch, och ta in posten. Idag hade brevbäraren med sig en bunt kampflätor, finfina grejer!



Ying sorterade och undersökte medan småhundarna var ute med äldsta lillmatten.

På lunchen brukar vi vara ute en stund i trädgården och härja litet, eller bara sitta i solen om väderleken och årstiden så medger.

Sen fortsätta med franskan en stund till.
Halvfyra kommer minsta barnet för det mesta hem, då gifver jag studierna på båten och bara slöar, och sen går jag ut på promenad med mina fyrbenta igen.

Maken kommer hem "i vanlig tid", dvs. nån gång mellan 15 och 19.30, men allra mest nån gång runt 18.

Äter litet mat, kanske. Annars mera kaffe, och mera ändå!

Tittar på "Heartbeat" och leker med hundar samtidigt.

Pluggar igen, först vid köksbordet. Efter en kvällsdusch och den sortens - mera plugg, fast nu liggandes till sängs. Och sen avrundar jag med rena nöjesläsningen, innan ögonen liksom faller ihop.

Detta alltså en alldeles vanlig dag, utan någonting inplanerat, och utan något oplanerat inträffande.
En sån dag som jag gillar bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela