Pelleskop-livet

Alla måste ha ett syfte

Publicerad 2011-03-21 10:39:12 i Allmänt

Jag har fördjupat mig i en skrift om djurkommunikation. Sen försöker jag nå telepatisk kontakt med hunddjuren men somnar omedelbart varje gång.
Jag tror det är Ying som hypnotiserar mig.
Men i sagda skrift står att läsa att hundar behöver ha ett eget syfte, och det kan vara sådana breda saker som "att göra matte glad" osv. Om man bestämmer vilket syfte hunden ska ha så känner hunden det och mår bra därav.
Är teorin.
Så jag har grunnat på mina djurs syften. Det skulle kunna vara så här:
Yings syfte är att förr eller senare lyckas få matte att snava nerför hela trappen, inte bara en bit här och där.
Jazzens syfte är att hålla mattens nerver spända precis till bristningsgränsen, och ibland släppa dem så att de kryllar ihop sig som gamla gummisnoddar.
Tigers syfte är att flytta omkring allting i hela huset. Särskilt såna saker som det står en nypåfylld vattenskål på.

Men det skulle också kunna vara så här:

Yings syfte är att visa att den bästa vägen från A till C behöver inte alls gå via B utan kan mycket väl vara den som går rutten Ö - Ä - Å - P - 4 - X - Torstuna - A - runt om A - köket - P - 4 - X - sova-en-stund - C. Eller så.

Jazzens syfte är att visa att ibland är en schysst solfläck och en puss på näsan själva meningen med livet.

Tiggers syfte är att tala om att nästan allting är himla kul, och hur grått och trist det än verkar så blir det snart himla kul, och är inte DET himla kul så säg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela