Pelleskop-livet

Surrealism

Publicerad 2011-01-19 22:24:17 i Allmänt

Har man sett på katten - idag hände det ett himlafenomen!!
Ja alltså: solen tittade fram!
Därför inledde jag dagen med att fara fram ackurat som en furie i hemmet, med dammsugaren i högsta, och lägsta, hugg. -Jädrar vad den ska få däng om den tar mitt ben! fräste Jazz.
Sen var jag förstås så matt så jag trodde Liemannen nalkades, men det var inte DEN L., det var den andra L: Latmasken.
Så då tog jag ut bojejnsarna på skogspromenad. Som det var ett par tre grader kallt var det hårt och bra väglag, vi kunde till och med gå en sväng i elljusspåret; DET var länge sen!
Alldeles yr i bollen av solsken och frisk luft satte jag igång att filma litet.
Det borde jag kanske inte ha gjort.
Och alldeles bestämt borde jag inte ha försökt mig på att redigera i ett för mig ovant program.
Sånt som skulle klippas bort bara flyttade jag runt, och sånt som skulle vara kvar kom bort.
Men jag låtsas att det var tänkt så, att det är surrealism, att jag är inspirerad av Un chien andalou. Som faktiskt är den knäppaste film världen har skådat.
Och tvåa kommer den här:



Nå, vad sägs? Kände ni några Dali-vibbar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela