Pelleskop-livet

Kvällsträning - i Aidensfield

Publicerad 2011-01-24 21:59:57 i Allmänt

Jag antar att det är min framskridna ålder som ligger bakom.
För jag är helt insnöad på TV4 Guld. Inte allt, men visst. Barn och make skriker och hånar mig.
Men strax efter kl. 19 börjar Tillbaka till Aidensfield, eller Heartbeat som serien heter på engelska.
Det är mitt kvällsmys, det. Två avsnitt på raken.
Och vet ni - det räcker till MYCKET hundträning, två avsnitt av Heartbeat. För man behöver inte titta så där väldigt uppmärksamt på TV:n, det räcker att man lyssnar litet och kikar upp ibland.
Så därför går det alldeles utmärkt att småträna hundar samtidigt.
Sån där träning som genomförs med matte sittande på golvet, med en förpackning torrfoder för katter (småsmå bitar) och litet rekvisita, alltefter behag.
Vi tränar sånt som att hundarna ska lägga hakan hårt och fast i min hand, dutta med nosen på min pekfingertopp, pussas, rulla, snurra, ligga utsträckta på sidan, spinn (snurra andra hållet), backa, sitta vackert, vacker tass, rulla in sig i en filt, hämta grejer, hoppa upp i fåtöljen och ner igen, sitt-stå-ligg, stå med baktassarna i min handflata (obs. gäller ej Ying!), krypa ner i en väska, tja - det finns massor av "småplock" som man kan skoja med. Det räcker gott och väl den tid som programmet håller på.
Sen är hundarna rätt trötta och rätt mätta.
Och jag har fått ganska lagom av TV-tittning. Och det här sättet att se på TV passar mig ganska utmärkt, för si jag har så svårt att sitta stilla ett helt program igenom, annars. Jag måste bara studsa upp och ner och hämta kaffe eller stickning eller en bok eller...
Det är därför jag aldrig går på bio.
Dagens bilder kommer från söndagens morgonpromenad. Jazz fick stanna hemma och promenera med husse och lillmatte i stället. Hård skare passar inte hans spetsiga, tunna ben!



Tigger springer finfint ovanpå skaren och är nöjd!



Lustiga stråk av dimma.





Purken Ying fick inte gå lös.



Stackare dom som inte har tillgång till en pejmule!



Litet mera natursceneri...



Alltid redo!



Benen går som elvispar!!



Hm, låt mig se... varför skulle den här bilden vara med? Jo, för att den går en så vacker blågrå ton. Därför!



Ping hittar musbon.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-01-26 19:13:11

Vilka fina foton:-) Underbart med färger och så en och annan hund som är där oxå ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela