Pelleskop-livet

Ja se det snöar - eller regnar - eller snöar, eller...?

Publicerad 2011-12-16 14:06:12 i Allmänt

Kors sånt busväder - storflingesnö och hinkregn om vartannat! Men inte kallt, jippiiii! Jag klagar således icke.
Inte hunddjuren heller, di som var vurre ut. Inte Jazz, han nöjer sig med trädgården i slik temperatur. Men Betty och Ying och Tigger fick en löslubbning och levde rövare så militären närapå tänkte rycka ut.
Ying var så oerhört lydig idag och kom varje gång jag ropade på honom!
-Ja, såna är vi pejer! sa Ying.
-Jo pytt, tänkte jag för mig själv, men glad och tacksam var jag ju. Och försedd med köttbullar, men det kan väl i allsin dar inte ha haft nån betydelse?

Betty är än så länge så ung och ofördärvad så hon tycker ALLA väder är PRIMA väder, så länge hon får vara ute och göra skojsiga saker = alla saker. Undrar om det kan tänkas hålla i sig till hon blir större. I så fall är det kanske inte så dumt att ha en höstvalp, som alltså drabbas av ruskiga väderlekar i alldeles rätt ålder.

Tigger var som vanligt glad och pigg och positiv - han är mitt föredöme, men tyvärr lyckas jag inte alls nå hans nivå.

Idag hade jag med mig lilla Yashica skojkameran (Yashica EZ F521) så nu blir det konstnärligt så ni kommer att dåna, allra minst!





















Man skakar bara på sig, så far snö och regn av!



Se bara - snöflinga på Bettys rygg! Idag tänkte jag faktiskt nyttja täcket som hon fick med sig från uppfödaren för första gången; det som var alldeles för stort när hon flyttade hit.
Men idag var det alldeles för litet! Det såg ut ungefär som en sadel!



Och det gick ju bra utan täcke.



Riktigt så långbent som det ser ut här är hon faktiskt inte! Skojkamera, som sagt!

















Betty tränar jättesnabba inkallningar.



Så supersnabb så öronen nästan trillar av!



Sen for vi hem - och gissa om det luktar Blöt Hund i husses bil nu!!!
Och så gjorde jag en ugnspannkaka - en alldeles utmärkt lunch i detta gråväder, förstås äten på det korrekta sättet: med smör och en gnutta salt. Mnjomnjomnjom, som Ying säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela