Pelleskop-livet

Det sura äpplet.

Publicerad 2011-12-19 11:37:45 i Allmänt

Jahaja, då var det dags att bita i det sura äpplet:
det har snöat och snöat och kommer nog att snöa ännu mera!,
Usch.
Två saker håller mig uppe:
1. oavsett hur gräslig och snöig vintern blir från och med nu så KAN vi inte rimligen vara snötäckta mer än fyra månader! Det är två månader mindre än förra säsongen, det.
2. hundarna är jätteglada! Till och med Jazz visade tecken på viss entusiasm när vi nyss var ute i trädgården och lekte. Pudeln Olle är glad som ett fyrverkeri och Betty är svårare att fånga än vanligt, till och med. Ying och Tigger bara skiner. Endast matten är därmed purken, men inför småpojkarnas och lillflickans muntra uppsyner veknar även mitt hårda hiertta.
Så det så!

Och även om jag är fru Grinchen och hatar jul så finner jag mig sjungandes: Deck the halls with boughs of holly, falalala --- ja, ni vet. Ruskigt, är det!

























































Nu snarkar Betty så hela bottenvåningen skälver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela