Pelleskop-livet

Titta fram bakom en fåtölj!

Publicerad 2011-08-13 21:00:34 i Ying

När jag var sisådär 7 år gick High Chaparall på TV. DET var grejer det!!! Rysligt ruskiga indianer, och den sortens. Och fina hästar inte minst.
Fast först måste jag gå och lägga mig och låtsas somna, så att lillasystern somnade.
Sen kom pappan och hämtade mig till TV-rummet. Jag fick smyyyyyga upp, bara jag.
Bara jag!!
Vilken känsla!!!
I alla fall - ofta var det så pass läskigt att jag måste sitta bakom pappas fåtölj och bara titta fram litet grann med halva ena ögat. Det är möjligt att serien tjänade på en sådan åskådning...
Blue och Manolito var i alla fall bäst!! Och så hästarna, förstås...
Det faktum att en av mostrarna var bosatt i närapå Vilda Västern gjorde det hela än mer underbart.
Min uppfattning av USA på sent 1960-tal var en blandning av kläder och bostäder från 1870 och så renar som sprang i himlen på julen, samt en moster som såg precis ut som Audrey Hepburn, i ständig fara för indianer.

Vad har nu denna kulturhistoriska utvikning för bäring på dagens mellansvenska mellanhavanden i medelålders medelklassfruntimrets liv?
Jo - ni kanske ska sätta er bakom en fåtölj. För nu blir det riktigt otäckt!!!



Kommentarer

Postat av: Catrine o Milly

Publicerad 2011-08-14 11:13:46

Hehehe... Han verkar ju helskön! :D

Postat av: Suvi

Publicerad 2011-08-14 23:15:33

Så fruktansvärt duktig! Låter som en ovanligt behärskad Boy, skulle jag säga! Får nog ta och filma det italienska skrällets bravader...

Postat av: Carro

Publicerad 2011-08-15 09:57:14

haha! Helt fantastiskt! Han är ju bara så söt! Hade verkligen velat träffa honom på riktigt! Han är ju hur fräsig som helst =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela