Pelleskop-livet

Dags att komma i ordning.

Publicerad 2011-08-26 19:30:35 i Allmänt

Nu är det dags att börja komma i ordning för skolstarten - på måndag smäller det! Dags att läsa scheman och se till att alla böcker finns där de ska. Och brillorna, förstås!
I syfte att piska in mig i ledet gick jag därför upp så snart Minsta Barnet hade avvikit i morse. Minsta Barnet har bevars gått i skolan en hel vecka - eller egentligen mera, men de första dagarna tillbringade hon med sk "hemstudiedagar" - modernt friskolepåfund!
Varmt, var det idag! Redan kl. 9 var det som en varmfuktig frottéhandduk kring hela mig, och hela hundarna.







Trippelporträtt!



Ying är ofokuserad. På flera sätt, i vanlig ordning. Lilla luddet.



Stora blan.





Fotomodellträning pågår.



Småhundar. Så fina så.



"innan rönn i blomma står"... Japp. det dröjer, det.



Min sko har kamouflerat sig!! Det här är för övrigt världens bästa joggingskor - säkert 10 år på nacken, gick massor av mil medan jag fortfarande sprang varenda dag och fortfarande hänger de med som promenadisar. Och det är sån svikt i dem - fast svikt.




Sista snutten av vår promenad är inte prexis idyllisk, eller pastoral eller ens dräglig. HEMSK är den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela