Pelleskop-livet

Analogt - damm uppmuntras!

Publicerad 2011-08-12 14:16:02 i Allmänt

Idag har hund 1, dvs. Jazz, fått en promenad med barn nr 2 och 3 (åldersnumrering, inte nån annan sortering!), tillsammans med Olsson förstås. Hundar nr 2 och 3 har letat falukorv i trädgården.
Matte har hängt tvätt, studerat måttligt och scannat negativ. Scannern klarar sig rätt bra själv, man måste bara ladda remsor ibland, så det passar bra att göra medan jag pular med min fåniga pluggportfolio.
Typisk skojuppgift, inlagd bara för att vi inte ska få nån fritid!!

På onsdag är det tenta, det känns som vanligt inget vidare.

Huvudet är vädervrångt - det finns just inget syre utomhus, känns det som. Varmkladdigt fast det är svalt, liksom.

I alla fall - litet analogt.
Från förra sommaren, mest.
Scannern har en funktion för bortrensning av damm o den sorgens på negativen, den funktionen är mig så oerhört ointressant.
Jag VILL ha litet ludd här o där!!
Både på bilder och i vardagen.













Ovanstående bild är - PERFEKT!!!



Gah! Våga vägra digitalt!! Blir det bättre än så här, nånsin?!!



Japp, det där var en liten inblick i min estetik, det.
Fast dessemellan gillar jag glasklart, svartvitt - zeiss-optik?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela