Pelleskop-livet

Slut på helsickesveckan!

Publicerad 2010-10-29 22:19:06 i Allmänt

Den här veckan har varit en riktig härva av massor-att-göra och ingen-riktig-ork. Trist när sånt sammanfaller.
I alla fall har det blivit mer nödd-och-tvungentid än hundtid, vilket alltid känns trist.
Tre långa dagar har jag slitit med ett inte ett dugg litterärt alster, idag kl. 17 skulle det vara klart och inlämnat och tro det eller ej: redan några minuter över 12 var jag klar och kunde ta helg!!! Jag vet inte när, om ens nånsin, jag har varit klar i så god tid. Ja, alltså - KLAR har jag nog varit men jag har alltid hållit på att peta in i det sista. Och fått snörp. Så icke idag och jag undrar just om jag börjar bli som folk eller om jag börjar bli gammal och orkeslös.
Nåväl, hundarna har i alla fall skött sig prima under dessa tråkiga dagar då de visserligen har fått mat, motion och manikyr samt rätt många pussar men inte så mycket annat.
När det fram på eftermiddagen tittade fram en liten sömnrosig sol så tog jag hela flocken och traskade iväg till den Älskade Åkern där det planeras anläggande av en genomfartsled. Suck. Kan man bli åkerkramare?















































Nu väntar en lång, god helg. GOD HELG, alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela