Pelleskop-livet

Kort rapport

Publicerad 2010-10-20 21:50:22 i Allmänt

Kl. 6.30 i morse började jag klä på mig själv och hundarna. 6.35 fick jag springa upp och gräva fram den skrikande och svärande, alltså inte hundraprocentigt entusiastiske, Jazz från under Minsta Barnets täcke.
Hopp och hej och ut i friska luften!
Hundstackrarna måste ha varit chockade; inte ett enda benlyft på 20 minuter och inget som helst drag i kopplet. De bara lufsade med, storögda och med förvirrad uppsyn.
En timme senare var vi hemma igen, åh vad jag hade velat vara en liten hund då och kunnat kura ihop mig och sova en stund!
Sen blev det mycket ensamtid för djuren idag, usch, men de verkar inte ha tagit någon större skada: glada förstås när jag kom hem på lunchen och på eftermiddagen, men inga tecken på stress. Bara jättehungriga på eftermiddagen, eftersom frukosten hade intagits okristligt tidigt!!
När jag var hemma på lunchen slängde jag i mig en macka och en kopp uppvärmt kaffe samtidigt som jag aktiverade hemmacirkusen genom små gruppövningar. Man e vell pädagåg!

För övrigt kom det i eftermiddags en smärre mängd snö, samtidigt som temperaturen sjönk 5-6 grader. Tur att jag inte måste upp fullt så tidigt i morgon, och att familjen hinner ta mer hand om djuren så jag slipper ha dåligt samvete för den sakens skull.
Tack familjen! Tack även till barnet i de wermländska skogarna, för du är mig till lisa och hjälp liksom i andanom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela