Pelleskop-livet

Katla - och så MAJA! Hjälp!

Publicerad 2010-10-05 21:21:44 i Allmänt

I förra veckan var vi också nere vid idrottshallen och tränade litet på de stora planerna där. "Vi", det var Tiger och jag det.



Vädret var finfint och terriern piggelin.



Ja då, jag kan göra fritt följ! Om jag får pitalt!

Men vad tror ni att det hände sen?
JO:



Det kom en liten Katla!



Sicken PUMA, sa Tiger först. Försökte verka grabbig, förstås. Sen sa han: -Ska vi leka? Ska vi leka att du ska jaga mig, eller jag ska jaga dig? JA, det gör vi!!!
Och så gjorde de det, tills jag övertalade Katlas matte att släppa lös ODJURET - Maja!!



Maja är Världens Vildaste parsonvalp!! Ett Frö Redan i Plantskolan!



Ganska mycket försökte Katla, ibland med Tigers hjälp, fostra Maja.
Ganska litet brydde sig Maja om det.





Men det var då F*N! sa Katla. Skärp dig nån gång!

Då gjorde Maja så här:



Full kareta upp i mitt knä och slängde sig på rygg där! Nåt valpgos fick jag dock inte till stånd - små major har tänder som symaskinsnålar och massor av spring i sina ben.



Kolla! En bild på en nästan stillasittande Maja! Jag hade mutat henne med rätt mycket små frolicbitar...
Hur som helst var detta turboterriern nr. 1 (och kanske även samhällets fiende nr. 1, mycket tyder på det) - jag har aldrig sett nåt så litet springa så långt på så kort tid! Matten skall alldeles strax börja på valpkurs med Maja, hos Veronica, det kan nog behövas det! Och jag hoppas att de siktar på en tävlingskarriär i nånting, för den där energin, om den kan styras åt rätt håll, räcker hur långt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela