Pelleskop-livet

I jåns

Publicerad 2010-10-05 21:29:37 i Allmänt

Igår afse tog jag en sväng till skogs med bara mina små knähundar.
Det skymmer tidigt nu - vi var hemma halvsju och då var det ganska så skumt.



Barnen mina skulle säga att de "posar". Grrr, hemska ungar! "Poserar", heter det!



Mina skogsmullebyxor - inte. Bara mulle i största allmänhet, kanske. Grön velour med lååånga rosa muddar. Och så kängor på det. Sniggt, som mellanbarnet säger.



Kolla svansen - ett swoosh, bara!



En liten jazzbacill. Han var SÅ duktig igår, sprang lös och larvade sig utan att rymma TROTS att han fick viltlukt i snoken! Han bara stelnar till och sätter nosen i vädret - så skuttar han kvickt till mig och är SÅ stolt över sig själv! Och jag är förstås också stolt och glad och ytterst frikostig med godis och beröm och pussar.



Svans-swoosh igen.



Och igen. Vilka muskler de måste ha i svansfästet, eller så!
Ying kan dessutom böja sin svans hur som helst åt olika håll, som en elefantsnabel. Aldrig sett på maken, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela