Pelleskop-livet

Genusperspektiv!

Publicerad 2010-10-11 10:52:04 i Allmänt

Just för tillfället är det mycket med genusteori i mitt lilla huvud. Studier bevars. Och intressant. Och småilsken blir man - inte ur feministperspektiv utan ur människoperspektiv!
Men HUNDAR då?
Jag säger ju alltid att nån tik, det vill jag då inte ha!
I och för sig hade jag en tik en gång i min ungdom: hon löpte, eller skulle löpa, eller hade just löpt, eller var skendräktig eller hade låtsasvalpar eller... Ja, ni förstår. Och dessemellan var hon, i mogen ålder, en riktig KÄRING!
Men bortsett från det så är min uppfattning att tikar är tråååkiiigaaaa. Blir tanter vid 2 års ålder. Veka. Får hängtuttar.
Och så kör jag på Grabbiga Grabbar i stället. Och kampar och brottas och morrar och bits. Jajamensan, det är Mammas Pojkar, det!
Undras om jag skulle duttla och puttla mer med en tik?
Kan det verkligen vara så illa ställt att fördomar sipprar ända ner på djurnivån?
Härmed iförklaras lokala hund-fjollveckan öppnad!

Kommentarer

Postat av: Edison

Publicerad 2010-10-12 10:55:24

Fjollvecka hurra! När är paraden?!

Postat av: Anne-Lian

Publicerad 2010-10-13 08:34:29

Hihihihi, kan inte annat än hålla med... på ett sätt... Nog kan jag erkänna att jag duttlar mera med Ida, det ska vara massor av röda saker - tröjor, jackor, selen ja you name it, har aldrig varit så med grabbarna... Men vill inte byta bort henne för allt i världen - min egen lilla Ruska

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela