Pelleskop-livet

Vad ska man göra?

Publicerad 2010-11-18 23:53:29 i Allmänt

Ja, vad ska man hitta på när det är så här som det är? Alltså kallt, halt, vass skare, mörkt, hemskt.
Man klarar med viss nöd av sitt promenadbeting varje dag, fast varje promenad inleds med mantrat: jag vill inte gå ut, jag vill inte gå ut. Sen är jag ändå rätt duktig så det blir ung. 3 timmars motion för hundarna (och mig) dagligen.
Men så mycket mer blir det inte, inte utomhus.
Inomhus håller vi på med "baktassarna på en bok", fast för Yings del tror jag att jag nöjer mig med framtassarna på en bok. Gud ska veta att det är en bit dit också!
Vittringsapportering blir det också litet av, med Tigg och Pepp. I morgon ska jag prova att "korva in" en pinne litetgrann, få se om Peppen reagerar på det.
Fjärrdirigering blir det en del av, hoppstå för Peppars del.
Litet leta godis.
Åååå, det känns oinspirerat nu!
Här är i alla fall några bilder från gårdagens förmiddagspromenad. Dimma, och isiga grenar som klirrade som glas.






















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela