Pelleskop-livet

Busiga Ying

Publicerad 2010-11-01 10:05:49 i Ying

Ying är som bekant en ganska seriös grabb, litet professorsämne kan man tycka.
I synnerhet Professor Kalkyl...
Men ibland kan det hända, t.ex. när jag sitter vid köksbordet med en kopp kaffe, att jag förnimmer liksom en "anda" i luften; ett litet darr, eller snarare dirr.
Tittar jag då bort mot hallen så står Ying där, med svansen piskande såsom bara en pälsgurka kan vifta och med nåt skumt föremål i munnen. Grytlapp, smutsig strumpa eller, som igår, stänkflaska. Var han nu hade fått tag på den.
När Ying känner att jag har uppmärksammat honom går svansen igång ännu mer, vilket knappt syntes vara möjligt, och det är inte långt ifrån att han leviterar.
Sen hör det till spelets regler att jag ska säga: -Nä, VAD har du?! Då börjar hela hunden göra småsmå jämfotahopp och utstöta små ivriga fnysningar.
Nästa steg är att jag reser på mig under yttrande av: -DEN DÄR får väl inte du ha?! Nu kommer jag och tar dig!!
Nu kan förloppet ta två skilda vägar:
a) Ying gör en kattsväng och kilar upp i trappen med sitt fynd. Då ska jag försöka ta det genom trappstaketet och ibland göra små rusningar upp i trappen jag också.
b) Ying kommer raskt ilande mot mig för en puss-stund inkl. godisutdelning.
Och det är så det går till när Ying busar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela