Pelleskop-livet

Upp till kamp emot kvalen!

Publicerad 2010-05-01 14:50:21 i Allmänt

Dagens kval - illblåst! Stackars Ying får vackert hålla sig och sina känsliga ögon inomhus.
Jag tog i stället Jazz och Tigger på förmiddagspromenad till klubben där utställning och lydnadstävling pågick.
Och där träffade jag en KUSIN!! Det var länge sen - jättelänge sen! Och inte blev det sämre av att hon hade lille Harry med sig.




I min ungdoms dar delade vi sommarstuga med en bunt fastrar och farbröder och deras barn; det var farmors gamla stuga. Inte alltid var det så jättekul att tillbringa helgerna mitt-i-skogen (tyckte jag då). Men så var det ju det där att just den här kusinens familj hade en sheltie som hette Lassie och hade man tur kanske de var där, med hund... Och nu har hon alltså en IGEN, kusinen! Jag kan inte förneka att när jag klämde litet på Harry så kom litet avundsjuka tillbaka igen; jag skulle aldrig orka med en sån pälshund men de är ljuvliga att ta i!
Jazz tyckte dock inte att Harry var så där jätteljuvlig; han tyckte att gossen brast i sitt sätt och erbjöd sig att uppfostra honom.
Harry blev i alla fall BIR och fick ett HP, och verkade tämmeligen nöjd med tillställningen. Jag tror han är en kille som gillar hejsan och hoppsan och bompa!

En annan bompasak gillar jag:



Nå, det syns inte så väl men - björkarna är gröna!! Sköna maj välkommen!

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2010-05-01 19:15:16

Så roligt det var att träffas, det måste ju vara hur länge sen som helst. Men det kändes inte så. Vilka fina kort du fick på Harry och mig. Det var annat än vad gubben kunde åstadkomma. Och tänk att Tiger´n gör samma trix som Harry, hoppar upp på stenar och vill ha godis. Synd att det var för blåsigt för Yingen att gå på promenad, hade varit kul att träffa honom. Han är liksom mina favorit i ditt gäng.

Och vad beträffar lilla Harry så slog du allt huvudet på spiken, nog är han en "hejsan, hoppsan och bompakille" allt.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela