Pelleskop-livet

Slabb.

Publicerad 2010-03-28 15:22:11 i Allmänt

I förmiddags tog jag terrierpojkarna till Hemliga Klubben och tränade litet. Där var a) lerigt och b) blött. Men framför allt ROLIGT, sa gossarna.



Peppar börjar också förstå det där med rutan. Jag gör en ruta som är långsmal, som en korridor, för att de ska lära sig att gå in mellan de två främre konerna.



Det kom vatten i pipbollen så ett tag sa det bara: pfft, slurp. Stor besvikelse! Men matte kunde klämma ut vattnet och bollen pep igen med stor iver.



Tigg försökte stå på så få ben som möjligt - han brukar inte vara pimpinett av sig men idag var det visst alltför moddigt. Och bollen kändes inte riktigt hygienisk att ha i munnen, hävdade han.



Mattes tassar blev inte heller så hygieniska precis, av att hysta guckiga bollar. Sen måste man ju stryka håret ur ansiktet och den sorten - en hastig titt i backspegeln när jag skulle fara hem gav vid handen att jag såg ut som hej-kom-och-hjälp, i större utsträckning än vanligt.



-Hallå? Bollen? Kasta då!



-Hungrig!



Indiannamn: Lortfot.



Peppar har en ordentlig "blånagel" på ena framtassen. Kan DET vara orsaken till hans hälta?






I ett desperat försök att få bort åtminstone det yttersta geggamojjalagret fick kobojsarna sedan leka en stund i agilityhagen. Jaja, jag vet jag VET att agilityplan inte är en lekplats, men just nu, med fullt av snö och inga hinder där så tyckte jag att de kunde på yra runt en stund.



Kommentarer

Postat av: Anne-Lie

Publicerad 2010-03-28 23:19:11

Goa killarna!!! Mmm, kan ju vara den blå tånageln som varit boven! Kommer du med Peppar till Rocklunda, väntar med spänning på svar... Sista anmälan imorgon 29 mars, vi kommer samt Maria med Hugo.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela