Pelleskop-livet

Tisdagsträningen är ju SLUT!

Publicerad 2010-06-15 23:49:34 i Allmänt

När jag låg för döden (trodde jag) på hospitalet fick jag bud (mer än hembud, alltså) om att det var avslutning på tisdagsträningen på kommande gissa-vad-för-en-dag, alltså: tisdag. Fast då låg jag ju fjättrad vid en droppställning och kunde inte komma.
Nu är det emellertid så med tisdagsgruppen att de är så in i baljan ENVISA, så jag tänkte att det kanske var nån där idag ändå, trots alltså det formella avslutet. Och så visade det sig att de hade avslutning idag OCKSÅ!
Förra  gången var det avslutning med tårta, den här gången var det avslutning med smörgåstårta.
Nästa vecka blir det väl avslutning med trerättersmiddag och dans, antar jag.
Nåväl, det bidde ingen smörgåstårta för mig, men Tiger anmälde sig. Och fick avslag.
Peppar var duktig och tränade bra, fast det var VARMT sa han.
Flera nya hundar fanns på plats; en liten schäfer, en liten dobermann, en liten borderterrier. Peppar hade chans att äta upp borderterriern men avstod visligen.
Ville var inte vis ett dugg utan mopsade sig mot alla och envar, men Peppen har blivit så blid, han.
Tiger är inte blid, men han är i alla fall inte farlig, bara fånig.
Sen åkte vi hem.
Ikväll har jag sytt nästan en hel klänning. Blommig, inte rutig.
I morgon ska jag nog sy en rutig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela