Pelleskop-livet

Smuggelhund

Publicerad 2010-06-11 09:24:43 i Allmänt

Jag läser ett inlägg hos Suvi om hundannonser på Blocket, och hon har som vanligt tänkt igenom och analyserat på bästa sätt. Så gör inte jag.
Jag läser en hundannons på Blocket och tänker "Näe! Den måste få komma HIT!" Jag tror alltid att jag kan rädda alla hundar, men det är klart att jag inte kan. Så jag försöker hålla blicken från såna annonsfora.
Men annat i samma stil snubblar man ju över, som det här med smuggelvalpar. I bananlådor i garaget, och sen måste de avlivas. Arma kräk, så korta liv. Hoppas att nån gav dem en vänlig klapp och ett snällt ord innan de dog.

Vi har så bråttom nu för tiden; allting ska vara Instant Satisfaction, som det heter på nysvenska. Alltså: jag vill ha en hund och det ska vara en chihuahua och jag vill ha den på lördag för då är jag ledig. Eller: en amstaff skulle vara cool att kasta frisbee till i sommar, kan jag hämta en ikväll?
Vi har blivit så vana att kunna styra och ställa så vi inte ens reflekterar över kötider och vänta och se längre, då vänder vi oss bara någon annanstans.
Jag läste om karriärparet som hade en lucka på 12 månader där det skulle passa dem att få barn så de fick infertilitetsbehandling liksom proaktivt, för att vara på säkra sidan. Måste ju hålla tidsplanen!
Men si det där med att vänta, det har sina fördelar. Då kan man tänka över om man kanske inte har det bättre som man har det, utan hund (eller unge...), eller om det kanske finns nåt annat som man hellre vill ha...
Intet är som väntanstider, som skalden skrev. Det ligger nåt i det - använd den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela