Pelleskop-livet

Igår

Publicerad 2010-02-24 19:55:50 i Allmänt

Igår var det kallare - sisådär en femton.
När vi skulle gå på morgonpromenaden vägrade Jazz att följa med - han tryckte sig mot dörrens utsida och fräste: -Ett steg till så skriker jag! Men jag tog ett steg till och då blev han RIKTIGT otäck! -Jag dödar dig, jag lovar! gormade han och högg omkring sig. Jäkla odjur. Men jag bestämde mig för att inte förstå nåt hundspråk alls utan trädde bara på halsbandet, tog kopplet och gick. Och då insåg han att spelet var förlorat och följde spakt med.
(Fast på sena kvällskissningen ville han inte ens gå utanför dörren, och när jag lyfte honom försökte han faktiskt på riktigt att bitas. Utan resultat. Jag har en masters degree i hantering av ormande, huggande, svärjande dvärgpinschrar.)

På eftermiddagen tog jag en promenad med bara Ying, Peppen och Tigg i skogen. Då hade det börjat blåsa och kändes kallare, men i skogen var det förstås stilla.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela